Kermainen smoothie munalla

Kermainen smoothie munalla

Kermainen smoothie munalla1

Olen nyt lähiaikoina innostunut valmistamaan eri tilanteisiin sopivia, jopa hieman ruokaisia smoothieita. Välillä teen aamupalaksi smoothien, välillä välipalaksi tai iltapalaksi. Varsinkin oikein lämpimillä ilmoilla, kun ei tee mieli oikein syödä, smoothiet ovat todellä käteviä 😉 Kovinkaan esteettisiltä nuo tekemäni smoothiet eivät yleensä näytä, mutta ovat sitäkin ravitsevampia. Useimmiten blenderiin päätyy pinaattia (joka ei muuten yhtään maistu seassa!), banaania ja jotain marjoja. Olen myös aivan ihastunut inkiväärin, chilin ja maca-jauheen kombinaatioon smoothiepohjassa. Pienellä palalla kuivatettua chiliä saa aikaan jo sellaisen kivan piristävän makuelämyksen. Tulisuutta ei kannata pelätä, sillä sitä se ei ole ollenkaan 🙂 (myöhempi edit. Perun sanani! Smoothiesta voi tulla tulinen jos ei laita joukkoon mitään , veisi tulisuutta, esimerkiksi kookosöljyä, avokadoa, maitoa yms.)

Proteiinintarpeeseen olen käyttänyt heran/kaseiinin/maidon sijasta myös kananmunaaKananmuna tuo proteiinilisän lisäksi smoothieen ihanan kuohkean rakenteen eikä ole ollenkaan ällöttävää  siellä seassa. Itseasiassa aika kivan kermainen! Jaoin teille alle pienen listauksen esimerkiksi siitä mitä laitoin raaka-aineita käytin tähän smoothieen:

Kermainen smoothie munalla

Kermainen smoothie munalla_sisalto

Löysin myös vinkin, jossa kerrottiin kesäkurpitsan sopivan hyvin smoothien sekaan. Täytyy ehdottomasti kokeilla ensi kerralla! Mä olen nyt niin innostunut näistä, että kysynkin onko teillä jotain lempparikomboa smoothieissa? 

Edellinen juttu: Olisiko aika hellittää hieman?