Kesän tärkein etappi lähestyy – cheerleadingin EM-kisat

Huhhui, kuun vaihde lähestyy kovaa vauhtia ja niin myös tuo kesäni kohokohta eli cheerleadingin EM-kisat. Lento kohti Wieniä nousee yläilmoihin ensi viikon torstaina ja kisamatolle astellaan sitten lauantaina 2.7. Jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin mun kroppa alkaa olemaan jo vähän rikki tästä kisakaudesta. Viime viikonloppuna treenattiin joukkueen kanssa vielä kahteen vuorokauteen yhteensä 10 tuntia fyysisesti ja psyykkisesti rankkaa treeniä painamalla kisaohjelmaa läpi ja maanantaina jatkettiin siitä mihin oltiin jääty. Kroppa on tuon leirin jäljiltä melkoisessa kokovartalokipsissa, mutta tänään oli tarkoituksena käydä tekemässä aktiivista palauttelua salilla kevyen lihaskuntoharjoittelun muodossa.

Toisin kuitenkin kävi, kun huristelin ajatuksissani salin bussipysäkin ohi ja tajusin sen vasta kotona 😀 No mikäs tässä. Pidetään sitten täyden levon lepopäivä. Onneksi ei  ole tekemisestä pulaa, sillä kisareissuihin valmistautuminen vaatii yleensä muutakin kuin pelkästään läsnäolon treeneissä. Tänään on tarkoituksena meinaan kaventaa kisapukua! Tilasinpa sitten useista kehotuksista huolimatta numeroa liian ison kisapuvun, koska mentaliteettini ”mieluummin väljä kuin aivan liian pieni” ei antanut periksi. Noh, olisi vaan kannattanut uskoa valmentajaa, sillä nykyinen hame roikkuu nätisti lonkkaluiden tuntumassa, kun oikean kokoinen hame olisi peittänyt nätisti navan eikä tätäkään operaatiota tarvitsisi turhaan stressata. Kyllähän minä näppäränä ihmisenä osaisin taikoa muutaman sentin saumoista ja laskoksista pois, mutta eihän mulla ole edes ompelukonetta 😀

Itse kisat eivät mua vielä näin aikaisessa mitenkään jännitä, kun olen kisannut sen verran paljon kyseisessä lajissa. Se pieni jännitys iskee todennäköisesti päälle vähän ennen kisamatolle astumista kun siinä verhon takana fiilistelee edellisen joukkueen kannustushuutoja ja sydämessä asti jumputtavaa kisamusiikkia. Tätä ennen on kuitenkin tehtävä vielä paljon mielikuvaharjoittelua, jotta saan pidettyä kisajännityksen sopivissa aisoissa. Käyn mielessäni läpi kuvitteellisesti kisapäivän kulkua läpi jopa niin konkreettisesti, että kuvittelen kisaohjelman jokaisen liikkeen ja taidon onnistuneesti päässäni.

Meillä on vain kolmet treenit jäljellä ennen EM-kisoja. Toivottakaa siis tsemppiä treeneihin! 😉

Edellinen postaus: Kermainen smoothie munalla

Seuraa minua:
Instagramissa @jadeyolanda
Snapchatissa @jadeyolanda
Facebookissa & Bloglovin’ssa