Kermainen smoothie munalla

Kermainen smoothie munalla

Kermainen smoothie munalla1

Olen nyt lähiaikoina innostunut valmistamaan eri tilanteisiin sopivia, jopa hieman ruokaisia smoothieita. Välillä teen aamupalaksi smoothien, välillä välipalaksi tai iltapalaksi. Varsinkin oikein lämpimillä ilmoilla, kun ei tee mieli oikein syödä, smoothiet ovat todellä käteviä 😉 Kovinkaan esteettisiltä nuo tekemäni smoothiet eivät yleensä näytä, mutta ovat sitäkin ravitsevampia. Useimmiten blenderiin päätyy pinaattia (joka ei muuten yhtään maistu seassa!), banaania ja jotain marjoja. Olen myös aivan ihastunut inkiväärin, chilin ja maca-jauheen kombinaatioon smoothiepohjassa. Pienellä palalla kuivatettua chiliä saa aikaan jo sellaisen kivan piristävän makuelämyksen. Tulisuutta ei kannata pelätä, sillä sitä se ei ole ollenkaan 🙂 (myöhempi edit. Perun sanani! Smoothiesta voi tulla tulinen jos ei laita joukkoon mitään , veisi tulisuutta, esimerkiksi kookosöljyä, avokadoa, maitoa yms.)

Proteiinintarpeeseen olen käyttänyt heran/kaseiinin/maidon sijasta myös kananmunaaKananmuna tuo proteiinilisän lisäksi smoothieen ihanan kuohkean rakenteen eikä ole ollenkaan ällöttävää  siellä seassa. Itseasiassa aika kivan kermainen! Jaoin teille alle pienen listauksen esimerkiksi siitä mitä laitoin raaka-aineita käytin tähän smoothieen:

Kermainen smoothie munalla

Kermainen smoothie munalla_sisalto

Löysin myös vinkin, jossa kerrottiin kesäkurpitsan sopivan hyvin smoothien sekaan. Täytyy ehdottomasti kokeilla ensi kerralla! Mä olen nyt niin innostunut näistä, että kysynkin onko teillä jotain lempparikomboa smoothieissa? 

Edellinen juttu: Olisiko aika hellittää hieman?

Jade-Yolanda

13 vastausta artikkeliin “Kermainen smoothie munalla”

  1. Mun lempparikombo on vaniljaheraa, chian siemeniä, mehukeittoa ja paaaljon jäisiä marjoja. Niin hyvää! 🙂 Täytyy kyllä sanoa, että raaka kananmuna/valkuaiset ovat ihan tykkejä smoothieissa, vaikka aluksi tätä epäilinkin.

    • Nyt on pakko myöntää, että en ole oikein syönyt noitä chian siemeniä. Kerran ostin mukaan sellaisen puuron ja se oli ihan tosi hyvää! Eli tuo sun kombo on aivan varmasti superherkullista!

  2. Banaani, mansikka, maustamaton jugurtti ja appelsiinimehu. Ajattelin tänään tosin kokeilla mansikkaa, banaania, vettä ja sitruunamehua. Fazer cafessa olen maistanut mansikka-minttua, ja sekin toimii.

    • Appelsiinimehu raikastaa smoothieta kyllä tosi paljon! Mä kanssa luulen, että mansikka-minttu maistuisi mullekin 😉

  3. Tää ei liity mitenkään aiheeseen, mutta oon miettiny, että miten sulla oli opiskelijana varaa kisaamiseen, kun ei itellä ainakaan olis? 🙂

    • Heippa! Oon joskus vastannutkin täällä blogissa tähän. Mutta siis kisasin opiskelijana vain yhden kauden, toisella kisakaudella olin opiskeluiden ohella jo täyspäiväisesti töissä. Ensimmäiselle kisakaudelle olin säästänyt etukäteen rahaa mm. kesätöistä. Tein kaikki lomat töitä eikä mulla kulunut rahaa juuri mihinkään muuhun kuin ruokaan ja vähän asuntoon. Sain myös hyvin tukea sponsoreilta ja yhteistyökumppaneilta mm. kisamaksuihin, lisäravinteisiin, kisakauneudenhoitoon yms. Kaikki on siis aina järjestettävissä 🙂

  4. Ja edellinen kommentti oli siis puhtaasti uteliaisuudesta, ei pahalla 🙂

  5. Kiitti vastauksesta :). Joo, kai se rahan puolestaa onnistus jos olis säästäväisempi luonne 😂. Oon harkinnut kisaamista joskus, tosin nythän valmistun et jos töitä on niin raha tuskin olis samanlainen este. Jos muistat meid lyhyttä tapaamista classicissa (en ihmettele jos et muista, ohan siitä jo yli kuukausi 😄) niin luuletko et mun rakenteella vois kisata bikinissä?

    • Heissan,

      Tietysti muistan meidän jutustelun! Nyt on paha sanoa, sillä en katsellut sua ollenkaan ”sillä silmällä” 😀 Parhaimman vastauksen tuohon saa kun käy kysymässä ammattilaisen eli valmentajan mielipidettä 🙂

  6. Joo, näin vähän arvelinkin. Siksipä kysyinkin myös sua valmentavan Anna Virmajoen mielipidettä 😄. Mutta mahtavaa kun muistat, kiitos vastauksesta 😄🙏

    • Nonni, hyvä. Sieltä saa ainakin ammattilaisen vastauksen varmasti 🙂

 
Tykkää jutusta