Tähtäimessä cheerleadingin EM-kisat

Snapchat-9021742875987690469

Sain kommenttikenttään toivetta, että voisin kirjoitella hieman tuosta toisesta lajistani eli cheerleadingistä ja tässä se tulee 🙂 Tässä vanhemmassa postauksessa kerron, mikä veti takaisin lajin pariin. Ehdinhän mä tosiaan olla jopa vuoden poissa 😀 Eli nyt kun en tänä vuonna kisaa bikini fitneksessä ollenkaan, niin jossain lajissa sitä on kuitenkin päästävä kisaamaan. Ihan mitkä tahansa skabat eivät ole vastassa, vaan tähdätään joukkueeni TCS Smash Raptorsin kanssa Euroopan mestaruuskisoihin. Nuo cheerleadingin EM-kisat pidetään heinäkuun alussa Wienissä ja mä odotan niitä kisoja ja sitä reissua yleensäkin niin innolla! Niin siistiä päästä tuon porukan kanssa reissuun taas <3 Mukaan reissuun lähtee vielä avopuolisoni, jonka kanssa suunnataan kisojen jälkeen Wienistä vielä suoraan Roomaan lomamatkalle <3 Mulla on jopa kunnollinen kesäloma tiedossa moniin vuosiin, niin siistiä. Tulen varmasti kirjoittelemaan enemmän näistä kisoista kesän lähestyessä.

Joukkueeni lunasti EM-edustuspaikan joulukuun SM-kisoista saamalla pronssia sekajoukkueiden sarjassa ja mä hyppäsin joulukuussa heti tuohon kelkkaan. Cheerleadingissä menee nuo edustuspaikat niin, että SM-voittaja lähtee MM-kisoihin Floridaan ja halutessaan myös EM-kisoihin. EM-kisoihin saavat lähteä myös hopeamitalistit ja jos Suomen mestarit eivät halua lähteä kisaamaan Eurooppaan, niin SM-pronssia voittanut joukkue saa sen paikan. Tuo Wienin reissu tulee olemaan mun kolmas EM-edustuspaikka cheer-uralla vuosien 2008 (naisten joukkue) ja 2013 (seka) jälkeen.

Olen aloittanut cheerleadingin siis vuonna 2005 ja kisannut siinä vuodesta 2006 alkaen. Ensimmäiset kisat taisivat olla B-junnuaikoina aloittelija-junioreiden MayMadness-kisat keväällä 2006. En nyt enää muista tarkalleen miten sijoituimme, mutta ei me nyt ihan viimeisiä oltu 😀 Sen jälkeen kisasin naisten joukkueessa vuoteen 2013 asti, jonka jälkeen siirryin sekajoukkueeseen.

Kuvan housut ja huppari täältä*

Monet lajia vähemmän tuntevat kyselevät usein olenko mä se tyyppi, jota heitellään. En ole, onneksi. Ne flyerit joutuvat opettelemaan sen verran hurjia juttuja, että välillä meitä pohjalla oleviakin oikein hirvittää. Varsinkin uusia juttuja harjoitellessa ei aina pysty etukäteen ennakoimaan miten päin tyttö tulee alas, tuleeko sieltä pää, jalat vai kenties monot nassuun 😀 Ei ole siis mitenkään harvinaista, että välillä saa hieman turpiinsa. Nytkin mulla on nenä  hieman kipeänä, kun ohjelman viimeisen pyramidin päälle heitettävän tytön pylly osui lähdössä mua vahingossa naamaan :’D Mä olen siis se kaikista alimmainen tyyppi siellä pyramidin pohjalla ja tyytyväinen siihen paikkaan.

Meillä on tänään koko seuran kevätnäytös loppuunmyydyssä Logomossa, jossa esitämme muokatun version kisaohjelmastamme. Toivottakaa tsemppiä!

Edellinen juttuni: Miten pudottaa muutama kilo painoa kesäksi?

Seuraa minua:
Instagramissa @jadeyolanda
Snapchatissa @jadeyolanda
Facebookissa & Bloglovin’ssa

*sis. mainoslinkin

Jade-Yolanda

5 vastausta artikkeliin “Tähtäimessä cheerleadingin EM-kisat”

    • Hah, no kiitos 😀 Cheerleading on kyllä aika kova laji 😉

  1. Hei! Osaatko neuvoa miten toteuttaa lepoviikko?
    musta tuntuu että kroppa alkaa jo väsyä kovista treeneistä 5-6x viikkoon. Olen treenannut kovaa, tavoitteellisesti ja progressiivisesti tammikuusta lähtien.
    Huomasin sen viime treeneissä kun kyykystä en meinannut tulla mitään , toistot jäi vajaaksi, tuli fyysisesti paha olo ja suorastaa itketti..Jatkoin silti treenin loppuun…
    Olen joskus ollut ylikunnossa ja tiedän että kerran kun on ollut niin siihen ajautuu helposti uudestaan.
    Osaatko siis neuvoa miten toteuttaa lepoviikko?
    tulisiko se sisältää treeniä mutta kevyemmillä painoilla VAI totaalilepoa ja vain rauhallista kävelyä VAi miten mää semmosen lepoviikon pidän? ongelmana on se että teen ja paahdan täysiä niin kauan kunnes seinä tulee vastaan ja sen läpikin…nyt haluaisin oppia pitämään lepoviikkoja.
    Onko lepoviikkojen sykli hyvä olla esim. joka 5.viikko vai 4?

    • Heippa!

      Huh, ikävä kuulla, että kokemusta on ylikunnosta! Siinä kohtaa varsinkin ymmärrät varmasti varsin hyvin keventelyn merkityksen 🙂 Jokaisen kroppa ja treenit ovat varsin erilaisia, joten mitään yhtä totuutta tähän ei ole. Tiedän, että jotkut vetävät joka toisen viikon heavynä ja toisen kevyempänä. Jotkut joka neljäs viikko yms. Itse olen pitänyt kovilla kausilla joka 5. viikko kevennyksen, jolloin treenaan noin kolmesti salilla todella kevyesti pumppaillen. Toistomäärät ovat olleet sellaista 15-25 kevyillä painoilla ja treeniin on mennyt sellainen 30 minuuttia aikaa eli se ei ole tuntunut treeniltä ollenkaan. Sitten ehkä vielä jotain rentoa käppäilyä, paljon venyttelyitä, rullailua… Mahdollisuuksien mukaan vielä hierontaa. Välillä taas olen myös pitänyt totaalilepoa salista, esimerkiksi pidennetyn viikonlopun muodossa. Lepoviikko riippuu siis täysin siitä, että millainen fiilis itsellä on. Eli omaa kroppaa täytyy kuunnella todella tarkasti 🙂

 
Tykkää jutusta