Dieettikuulumisia ja idea rasvaa polttaviin lenkkeihin

20150720_155626[1]Nyt ollaan ylitetty dieetin puoliväli eli 10 viikkoa mentyä ja päivä vajaa kahdeksan viikkoa jäljellä Jyväskylän karsintoihin. Jo alkaa pientä tyttöä jännittämään 😀 Välillä meinaa alkaa tossua painamaan ja mulle määrättiinkin ensi viikoksi kevyt viikko. Ensimmäinen ajatus oli että apua, nyt ollaan dieetillä ja pitäisi tahtia höllentää! Kävin siis maanantaina moikkaamassa valmentajaani Annaa Helsingin Töölö Gymillä olka-rinta -treenin merkeissä ja katsoimme samalla myös kunnon livenä. Lähetän tässä vaiheessa siis kerran viikossa molemmille valmentajille kuntokuvat ja kuulumiset, mutta välillä on hyvä katsoa miltä se kunto näyttää livenä. Anna oli ilmeisen vahvasti sitä mieltä, että kevyt viikko voisi tehdä kunnolla oikein hyvää kunhan muistaa käydä hieronnassa ja venytellä paljon. Onnistuu!  😎

20150725_155514[1]20150725_160454[1]20150725_155843[1]Pääasiassa dieetti on mennyt ihan hymyssä suin, mutta väliin on mahtunut niitä vakavempiakin päiviä, jolloin musta ei ole juuri saanut hymyä irti. Välillä taas on niin mahtava fiilis että hellurei. Esimerkiksi eilen. Tein aamupäivällä kauniissa säässä kevyehkön tasasykkeisen aerobisen Halistenkosken upeassa maastossa ja iltapäivällä pumppailin olat toiseen kertaan tähän viikkoon. Kävin sen jälkeen välissä poseeraamassa Gym2000:n jumppasalissa ja sain siellä kunnon inspiraation rasvanpolttoplyometriselle treenille. Plyometriset treenit (eli erilaisia hyppyjä ja loikkia sisältävät setit) ottavat usein mun dominoiville etureisille, mutta nyt muokkasin liikkeitä sen verran, että sain takareidet ja tarakan ihan kipeäksi. Hyvät endorfiinit ainakin sai, kun loppupäivän olin hymy korvissa 😉

Mun dieettiin kuuluu jo jonkin verran erilaisia aerobisia harjoitteita. Sieltä on nyt noussut yksi yli muiden ja haluaisin jakaa sen teidän kanssanne. Mä en ole pitkäveteisten tasasykkeisten aerobisten ystävä, mutta erilaiset vauhtileikittelyt ovat todella kivoja. Välillä (tai siis kerran viikossa kunnon oksu kurkkuun-HIIT on ihan hauska), mutta sain sen rinnalle myös tällaisen lievemmän aineenvaihduntaa buustaavan intervellitreenin:

45min intervallilenkki

5 min lämppä, jonka jälkeen
1min 75-85% sykkeillä
2min palauttelu vaihe (130-140bpm sykkeillä)
toista 12 kertaa
loppuun muutaman minuutin kevyt aero että sykkeet laskee
Tällaisen melkein 24 -vuotiaan sykkeillä (arvioitu 220bpm-oma ikä) tuo 75-85% sykealue tarkoittaa sellaista 147-167 sykettä eli se ei revi keuhkoja yhtään niin pahasti kuin todella korkeasykkeiset HIIT-treenit. Jos yhtään kaipaa pientä revittelyä lenkkien ohella (toki siis treenin voi tehdä millä tahansa laitteellakin), niin tässä on oiva idea. Jos kokeilet niin kerro ihmeessä mitä mieltä olit tästä! Se on ainakin mun yksi ihan suosikkini 🙂

Follow me on BLOGLOVIN’ // FACEBOOK // INSTAGRAM

Jade-Yolanda

4 vastausta artikkeliin “Dieettikuulumisia ja idea rasvaa polttaviin lenkkeihin”

  1. Huomattavissa selkeää kehitystä yläkropassakin! 🙂 mulla ottaa plyotreenit kanssa helposti enemmän etureisiosastolle, haluutko vinkata jotain millä tavoin saa ottamaan koipien takapuolelle enemmän?

    • Kiitosksia! Teen usein plyometriset treenit kuntosalilla esimerkiksi steppilaudan kanssa. Mulla sellaisia takalistoliikkeitä niissä on esimerkiksi askelkyykkyhypyt vaihtaen tai samalla jalalla (vartalon painopiste tarpeeksi taakse), luistelyhypyt hitaasti niin, että koko kroppa pysyy koko ajan matalalla ja laukkahypyt steppilaudan yli. Tässä viimeisessäkin liikkeessä joudun pitämään huolta siitä, että pidän painopisteen kantapäillä ja pysyn matalalla. Erityishuomiona liikkeissä olen huomannut sen, että joudun laskemaan hieman tempoa jos haluan jännityksen pysyvän siellä takareisi-pakara -akselilla 🙂 Sitten mieleen tulee tietysti askelkyykky ristiin taakse. Siinä vasta onkin hyvä liike pakaralle!

  2. Oot saanut kyllä hyvin lihaa rakennettua yläkroppaan ja ainakin jalkoihin (takamus ei näy 😀 ). Mielenkiinnolla seurailen edistymistä ja tuun sitten tsekkaamaan kisat. Tsemppiä! 🙂

    • Kiitoksia! Tuota yläkroppaa on tahkottukin oikein urakalla PT:n valvovan silmän alla. Etureisiä en taas ole tehnyt koko vuonna (sen verran dominoivat, että ottavat ärsykettä muista treeneistä), joten siinä taitaa olla pääasiassa vaan fläsää päällä 😀 Ei kai, ehkä sinnekin on jotain tarttunut. Valmennuksen mielestä peppuunkin on tullut kuulemma lisää lihasta. Sellainen on aina ilo kuulla 😀

      Kaikki tsempit tarvitaan 😀 Nähdään kisoissa! 😉

 
Tykkää jutusta