Elämää nautiskellen ja olkatreeni PT:n kanssa

Kiireisen kisakauden jälkeen on ihana vaan nautiskella elämästä sen kaikilla osa-alueilla. Nukkua aamulla pitkään, treenata salilla uusilla ohjelmilla ja ennen kaikkea nauttia ruoasta. Mut henkilökohtaisesti tuntevat  tietävät millaisia kiksejä mä saan hyvästä safkasta. Mulle käy vielä meinaan aivan kaikki tulisesta hyvinmaustetusta ruoasta yksinkertaiseen skandinaaviseen raaka-aineilla leikittelyyn. Nyt kehistyskaudella olenkin panostanut erityisesti ruoan henkiseen tyydyttävyyteen. Vaikka kuulee usein sanottavan, että ruoka on pelkästään kehon polttoainetta, niin mä en koe asiaa niin, koska ruoan täytyy olla ehdottomasti vielä hyvääkin! Kuka sitä nyt haluaisi tylsänmakuista ja yksitoikkoista ruokaa syödä koko loppuelämänsä? Vaikka dieetillä mun ruokavalioni näköjään tylsistyi ja yksinkertaistui huomattavasti, niin näin ei asian tarvitse olla nyt.

DSC_0177DSC_0185Mulle tarjoutui blogin kautta päästä nautiskelemaan helsinkilaiseen Café Ursulaan kolmen ruokalajin ateria ja totta kai suostuin. Tällaisiä kivoja mahdollisuuksia ei suoda mulle todellakaan liian usein, joten ilomielin lähdin viikonloppureissulle Stadiin, kun noilla busseilla kerran pääsee niin kätevästi tästä Turusta pääkaupunkiin ihan siedettävässä ajassa ja suhteellisen edullisestikin. En mä pelkästään ravintolareissulle pk-seudulle eksynyt, vaan yritin ympätä kaiken mahdollisen sinnepäin viittaavan samaan syssyyn. Kävinpä siinä perjantai-iltana Keravan Power Centerillä hutkimassa takareisiä (tämä ja Töölö Gym ovat edelleen mun suosikkini) ja hain täydennystä lisäravinteisiin Fitmaxin varastolta.  Tuo FA:n So Good-proteiinipannari on muuten parasta valmispannaria ikinä! Mä tykkään kaikesta aidonmakuisesta ja karttelen tekomakeuttajia sen takia, koska en pidä niiden mausta. Dieetillä join muutaman pullon Coca-cola Zeroa ja Lightia, mutta mua alkaa harvinaisen nopeasti tökkimään niiden jälkimaut. Sama koskee puddingeja ja pannareita. Tuon FA:n pannarin kanssa samaa efektiä ei ole vielä tapahtunut eli sen on pakko olla hyvää 😉20141114_211644[1]20141114_231732[1]

No mutta lisää Cafe Ursulaan. Ei tule varmaan mitenkään yllätyksenä, etten ole aikaisemmin paikassa käynyt ja nähnyt milta vanha mesta näytti. Sitä oli nyt kuuleman mukaan uusittu ja hyvältä näytti. Oikein trendikäs ja viihtyisä. Parasta tietysti oli se, että ruoatkin maistuivat herkullisilta. Alkujuomaksi tarjoiltiin jonkinnäköinen ruokahalua herättelevä minttujuoma (analysoitiin muutenkin seuralaiseni kanssa, mitä kaikkea se pitääkään sisällään; ainakin banaania ja minttua) ja alkuruoan aikana eteeni kannettiin erityisen maittava maa-artisokkakeittoa ja talon leipää. Pääruokana oli lohta ihanassa sienikastikkeessa sekä rouheaa perunamuusia ja jälkiruoaksi omena-paahtokermavanukasta. Nam.

DSC_0176DSC_0182DSC_0189Ravintolaillalliset kuuluvat ehdottomasti kyllä mun elämän pieniin iloihin hyvän salitreenin lisäksi 😉 Hyvästä salitreenistä puheenollen, käytiin eilen perjantaina vetämässä mun tiimikaverini Sanna Rajalan kanssa yhteistreenit PT Ville Monosen johdolla. Kohteena oli käsien kaikki osat ja alkuun aloitettiin mulle vaikeimmasta eli takaoltapäistä. Mulla menee helposti huonosti treeniin keskittyessä tuntuma takaolilta selälle, mutta Villen vetämän triplasetin jälkeen ei jäänyt epävarmuutta missä nuo takaoltapäät sijaitsevatkaan :’D Kädet alkoivat jo tässä vaiheessa olla makaronia, mutta sitten jatkettiin rankaisemaan olkapäitä, koska oltiinhan me vasta aivan treenin alussa. Ihan pieniä korjauksia sai tehdä liikeratoihin, mutta olin yllättänyt kuinka hyvin olin ne liikeradat omaksunut ylipäätänsä. Kolmen erilaisen ja mulle täysin uuden olkakidutuskombon jälkeen kädet oli ihan fletkut, olin ihan poikki, mutta fiilis oli mieletön. Kyllä se PT vaan saa treenistä mehut ihan erilailla irti! Oon vähän mietiskellyt, että kyselisin, josko Ville tulisi useamminkin katsastamaan mun treenejä, jotta saisin maksimoitua kehityksen tulevaa kisakautta varten.

Oletteko te treenanneet personal trainerin kanssa ja useinkin? Oletteko kokeneet ne treenit hyödyllisiksi? Mikä on PT:n kanssa treenaamisessa parasta?

Follow me on BLOGLOVIN’ // BLOGILISTA // FACEBOOK // INSTAGRAM

Jade-Yolanda

2 vastausta artikkeliin “Elämää nautiskellen ja olkatreeni PT:n kanssa”

  1. Treenaan pt:n kanssa kerran kuukaudessa ja käytän ne treenit ehdottomasti hyödyksi ja paneudun heikkouksiini, koska niinkuin sanoit..niistä treeneistä saa aina enemmän irti ja toki vaihtelua ja vinkkejä omiin treeneihin. Samalla voi kysellä ja höpötellä, jos on jotaki mieltä askarruttavia juttuja tai epäselvyyksiä. Ja omalla kohdalla hyvä asia on vielä se, että oon treenannu saman pt:n kanssa nyt reilun vuoden niin ei tarvvii selittää mitään lähtötilanteita tai muutenkaan mitään vaan homman kulku on selkeä. 🙂

    Ja parastahan pt:n kanssa treenaamisessa on se, että vaikka ite saisit yksin tai kaverin kanssa vietyä treenit pitkälle niin pt:n kanssa saat vietyä ne aina vieläkin pidemmälle. 🙂

    • PT saa treenaajasta kyllä aivan kaikki irti, varsinkin jos kerran olette treenailleet yhdessä jo pidempäänkin, niin hän tuntee jo takuuvarmasti missä rajasi kulkee 😉 Ei vitsi, jäi kyllä nyt itselleen sellainen olo, että alan kanssa ottamaan useammin noita PT-tunteja 🙂

 
Tykkää jutusta