Näin kroppani muuttui vuodessa!

Jyvaskylan karsinnat 2014
Kisakuva: Jonne Kunnari

Tässä tulee kuvia siitä miten mä olen muuttunut ulkoisesti vuodessa! Tällaiset kisakuvat on tietysti hieman extreme vertailukohde kaikkine rusketuksineen, tuunauksineen ja nesteenpoistoineen, mutta muutos on silti muutos. Ymmärrän varsin hyvin, että suurin osa blogini lukijoista tuskin tavoittelee kisakireää kroppaa eikä se missään nimessä kannata jos ei ole fysiikkalajeihin menossa kisaamaan.

Vertailukuvina toimii kuvat, jotka lähetin 1.9.2013 valmentajilleni kuin hain team 24 Goldiin ja kisakuvat ensimmäisistä kisoistani Jyväskylässä tämän vuoden syyskuussa. En sano, että nuo before-kuvat olisivat ollenkaan huonot, vaan pohja oli oikeastaan ihan hyvä kisavalmennukseen lähtiessä. Cheerleading-taustallani olin kahdeksassa vuodessa hyvin kerryttänyt lihasta 172,5 senttiseen varteeni jo jonkin verran (varsinkin etureisiin) ja tästä oli todella hyvä lähteä muokkaamaan kroppaa bikini fitness-malliin sopivaksi osaavan valmennuksen silmän alla.

Mulla oli jo alkujaan melko massiiviset reidet ja olin jatkuvasti tyytymätön niiden rasvaisuuteen. Näissä kuvissa sitä ei nyt valitettavasti näe, mutta luonnonvalossa kylläkin mulla näkyi aina etureisissä selluliittiä. Olen tuhonnut itsestäni kaikki todistekuvat, koska ketä nyt koskaan haluaisi näyttää missään kuvissa huonolta, mutta sitä tosiaan oli. Aika nopeasti ne selluliitit tasoittuivat noin puolessa vuodessa puhtaalla ruokavaliolla, treenillä ja runsaalla veden juonnilla!

Jyväskylän karsinnat 20141
Kisakuva: Mike Sirén

Siloittuneiden reisien lisäksi mun hartialinjani leveni ihan mielettömästi! Olen kuullut useasti, että mun vyötärö on vain kaventunut todella paljon, mutta totuushan ei ole tämä. Itseasiassa mun vyötäröni ympärysmitta on koko ajan pysynyt siinä suunnilleen kuudessakymmenessäviidessä senttimetrissä, mutta tuo positiivisella tavalla levahtanut selkä luo illuusion myös kapeammasta vyötäröstä 😉 Suurista reisistä ”kärsivät” muistakaas, että tiimalasiefektin saavuttamiseksi on turha jumpata vain niitä kinkkuja, vaan muistakaa keskittyä myös siihen yläkropan muotoon!

No entäs se peppu? En kehuisi mun vuoden  2013 peppua kauhean sporttiseksi, mutta kyllä se oli näin ei-fitness-näkökulmasta ihan ok. Koin aina jotenkin, että peppuani on hyvin suuri, mutta kisadieetillä sekin saatin kadotettua :’D Mulla oli dieetin loppuvaiheilla jo aika pienet pakarat, mikä oli varsin ihmeellistä mulle. Ensi kaudelle tota tarakkaa tullaan runttaamaan ja huolella. Kasvua kiitos sinne!

Jyväskylän karsinnat 20142
Kisakuva: Mike Sirén

Siinä teille hieman kropan muutoskuvaa vuoden sisältä! Treenillä ja hyvällä ruokavaliolla (unohtamatta lepoa!) pystyy tosiaan tekemään todella suuren muutoksen vuodessa. Olen edelleenkin todella tyytyväinen, että lähdin tähän leikkiin mukaan, sillä itsetuntoni on parantunut runsaasti vuodessa. Nykyään tiedän hyvin, miten voin vaikuttaa omaan fyysiseen olemukseeni ja olotilani on hyvän ruokavalion ja liikunnan avulla 😉

Follow me on BLOGLOVIN’ // BLOGILISTA // FACEBOOK // INSTAGRAM

Jade-Yolanda

15 vastausta artikkeliin “Näin kroppani muuttui vuodessa!”

  1. Kiva postaus! Hienosti näkee muutoksen. Voisitko laittaa tämänhetkisiä kuvia näytille samaan tyyliin niin näkisi sen ”aidon” muutoksen kun ei poseerata, ei ole värejä, nesteet on palautettu jne? Saisi vielä realistisemman ennen-jälkeen -vertailun ja inspiraatiota meille taviksillekin jotka ei lava-lookkia tavoittele 🙂

    • Hei kiva kun kommentoit 🙂 Yritän toteuttaa tämän toiveen heti kun vain kroppani nestetasapaino tasoittuu (ja saan kamerani ladattua)! Yllätyksenä minulle oli se, että kroppa imaisi monta kiloa nestettä ja kisanjälkeinen kuntoni ei ole vielä palanut normaalitasolle 🙂

  2. Näytät upealta kummissakin 🙂 <3 oot saanut paljon vuodessa aikaan 🙂

  3. Vähän sama kuin vertaisi kasvoja meikin kanssa hyvissä valoissa ja ilman meikkiä hämärässä.

  4. Upeasti hiotun kropan lisäksi sun lavaesiintymistä oli todella mukava katsella! 🙂 Tsempit pepun kasvatteluun! 😉

    • No voihan jummi, kiitoksia mielettömän paljon! 😀 Oon treenaillut sitä aika paljon, mutta tuntui etten saanut näytettyä parastani näissä kahdessa viimeisessä kisassani ja olin jotenkin tosi vaikeena siellä lavalla 😀 Ens vuonna sitten uudestaan paremmalla paketilla ja esiintymisellä 😉

  5. Voi vitsi, upeeta ! 🙂 Itsellä olis aika samanlaiset lähtökohdat kun sulla noissa 2013 kuvissa, mut taitaa silti kisalavat jäädä vaa unelmaks.. 🙂 Vasta löysin sun blogin, jään seurailemaa! Ihan mieletön oot ♡

    • Kiitos! no sittenhän sulla on todella hyvät lähtökohdat lähteä muokkaamaan kroppaa ihan mihin tahansa suuntaan 😉 Jos ne kisalavat ovat haaveissa, niin suosittelen tarttumaan omiin unelmiinsa kiinni, on ollut nimittäin erittäin kasvattava kokemus! Mutta voihan sitä kroppaa ihan vain omaksi ilokseen muokatakin 🙂

  6. Vau…! Kuten itse sanoit, näkee hyvin että sulla oli lähtökohdat erinomaiset. Varmasti cheerleading taustasta on ollut suuri apu! Mun on ihan pakko kysyä, että miten usein treensit keskivartaloa ja alaosastoa vs. selkää ja käsiä viikossa, ja vielä verraten offiin ja dieettiin? 😀 voi saikohan tosta nyt mitään selvää… No siis kysymyksen pointti oli kuitenkin, että miten sun off ja dieetti treenaaminen erosi toisistaan ja miten jaottelitte sun treenit viikolle?
    Onnea tulevaisuuteen, tämän lajin suhteen se näyttää kohdallasi varsin valoisalta!

    • Paljon kiitoksia! Ymmärsin hyvin kysymyksesi ja koitan vastata siihen parhaani mukaan 🙂 Molemmilla kausilla, niin dieetillä kuin kehityskaudellakin treenasin yläkroppaa kahtena päivänä viikossa (toisena selkää ja toisena käsiä), mutta treenitavat olivat erilaiset. Offilla vetelin käsille ensin suoria sarjoja, sitten supereita ja lopuksi dieetillä ne vaihdettiin kiertoharjoitteluun, koska olat alkoivat helposti vetää säikeiksiksi ja se ei ole bikinissä toiveena. Selkää treenasin koko ajan melkein samalla tavalla 🙂 Keskivartaloa treenasin koko vuoden 1-2 kertaa viikossa kehonpainolla.

      Jaloille mulle on tehty monenlaisia treenejä offilla. Alkuun niitä tehtiin kahdesti viikossa (toisena päivänä etuosat ja toisena takaosat), sitten aloin keväällä tekemään niitä kolmesti viikossa niin, että pakara+takareisi-akselille tuli kolmas ihan oma treeninsä. Kahdessa jalkatreenissä peruspunttiin yhdistettiin plyojuttuja eli saatoin tehdä esim. jokaisen jalkaprässisarjan jälkeen loikkia 😀 Dieetillä tein sitten kerran viikossa ylläpitävän kiertoharjoittelun ja yhden raskaamman plyopäivän. Peppua dieetin loppumetreillä treenattiin ihan kunnolla useamman kerran viikossa.

      Toivottavasti sait tästä jotain tolkkua ja vinkkiä 😀 Mulla tosiaan vaihtui treenit kahden kuukauden välein, mutta pääasiassa ne jakautuivat näin 🙂

    • Joo, iso kiitos vastauksestasi! 🙂 hyvin sain selvää! Täytyy sanoa, että oot tehnyt suuren työn kisoja ja ylipäätään itseäsi varten (tai ainakin itse tekisin vastaanvan laisen suorituksen kuin kisadieetti, haastaakseni itseäni ja katsoakseni mihin musta on – kisavietti on tälläkin suunnalla suhteellisen kova 😀 ), ja arvostan sitä todella paljon! Itselläni on ikää vasta kuutisentoista vuotta ja taustalla on ratsastuksen lisäksi futista, yleisurheilua ja tärkeimpänä rytmistä voimistelua (joka loppui 12 vuotiaana, kun nilkat sanoivat itsensä irti keräämällä jäätävät nestepallot ja turposivat, sattui) ja voimistelu aikoja on kyllä kova ikävä… Kaikista eniten harmittaa, etten venytellyt pariin vuoteen ollenkaan ja nyt kun olen taas alkanut panostaa liikkuvuuteen, jotta lihaksillakin olisi elastisuutta ja tilaa kasvaa koska nykyään pumppailen salilla, niin saan tehdä aika ison työn jotta saavuttaisin taas hyvän notkeuden 😀 mutta nää on kivoja tällaset pitkä aikaisemmat tavotteet, koska jonakin päivänä saatan olla pari senttiä lähempänä esim. spagaattia 😉

    • Kisaamaan lähdin tosiaan juuri sen vuoksi, että näkisin onko itsestäni siihen ja kyllä musta näköjään oli 😀 Kannattaa tosiaan ehdottomasti pitää tuota liikkuvuutta yllä ja kehittäää sitä, sillä kun on positiivinen vaikutus kaikkeen tekemiseen! Pitkäaikaiset tavoitteet ovat aina niitä parhaimpia, joten miljoonasti tsemppiä sulle niihin 🙂

 
Tykkää jutusta