Takaisin raiteille vai eikö sittenkään?

Hei kaikki ihanaiset lukijat! Tää pimatsu on vähän niin kuin back on track 😀 Ei nyt täysin, mutta ainakin melkein. Energiaa riittäisi niin, että voisin loikkia varsahyppyjä kotona ollessani. Tämä himassa pötköttely tekee mut mökkihöperöksi ja alan pyörimään kohta täällä tylsistyneenä ympyrää kaiken sairastelun jälkeen 😉 Olisin mielelläni päivitellyt kaikessa tylsyydessäni blogia, mutta mulla ei ollut mitään mistä olisin kirjoittanut. Vai olisiko teitä paljonkin kiinnostanut lukea siitä mitä sarjaa olen katsonut koko päivän? 😀

20140808_171139[1]
Salillakin on jo käyty kevyesti pumppailemassa!

Kirjoittelin viimeksi keskiviikkona ja siitä lähtien naama on mennyt koko ajan parempaan suuntaan. Torstaina naama oli vielä jonkin verran turvonnut, mutta päätin siitä huolimatta lähteä Keravalle ja Helsinkiin kisaajien tiimi-iltaan, kun olo oli muuten kaikinpuolin oikein hyvä. Mitä nyt yksi susiruma naama 😀 Lisää muuten uudesta naamakatastrofista lopussa! Suunnattiin ihanien Turu flikoje eli Sannan ja Lissun kanssa samalla kyydillä kohti Keravaa kuntotsekkiin. Olin kuntotsekissä todella nesteinen normaaliin verrattuna ja sen vuoksi painokin oli normaalia aamupainoa noin puolikiloa korkeampi, mutta en jaksanut ottaa sellaisesta stressiä. Ihan sama joku painon lukema. Mulla ei ole enää kauheasti matkaa kisapainoon ja aikataulussa ollaan edelleen täydellisesti kaikista vastoinkäymisistä huolimatta.

Samalla kertaa kun katsottiin kunto, multa mitattiin myös rasvat. Nyt aletaan olemaan niiden suhteen sellaisissa lukemissa, että itseäkin ihan kauhistuttaa: 10,6%. Kerron tämän siksi, että te lukijat saatte hieman käsitystä noista luvuista, sillä niitä harvoin löytää mistään. Täytyy kuitenkin muistaa, että eri lajien kisaajille (ja saman lajin sisälläkin eri kropilla) on todella erilaisia lukuja. Tuo kyseinen luku alkaa kuulostamaan mun korviin jo kauhistuttavan alhaiselta eikä siihen normielämässä missään nimessä tule todellakaan tähdätä! En pidä tällä hetkellä kroppaani erityisen naisellisena ja viehättävänä, vaan välillä jopa huomaan ihastelevani hieman pehmeämpiä naisten vartaloita. Noh, kroppa palautellaan takaisin normitilaan (normaalirasvoihin) sitten kisadieetin jälkeen 🙂 Tärkeintä kuitenkin mulle on tällä hetkellä, että alhaisista rasvoista huolimatta kroppa toimii hyvin. Se luovuttaa näköjään rasvaa helposti ja kuukautiset tulevat säännöllisesti matalista rasvoista huolimatta. Myös virkeystaso on ollut yleisesti todella hyvä. Vaikka tosiaan torstain tsekissä olikin päällä hyvä pöhötys, niin paino oli yhtäkkiä tänään sunnuntaina humpsahtanut mun mittakaavallani ennätysalhaisiin lukemiin, joten jotain on tehty oikein 🙂 Se oli ehkä se lepo, joka teki terää.

20140806_205334[1]
Ruoka on kaikesta huolimatta maistunut hyvin

Jatkettiin torstaina kuntokatsauksesta Annan tapaamiseen, jossa käytiin kisaajien kesken läpi kisavalmisteluita. Saatiin Annalta ihan mahtavan tarkat ohjeet viimeiselle viikoille miten toimitaan esimerkiksi ihonhoidon ja kisavärien kanssa eli minä päivinä sheivataan koko kroppa, milloin vahataan viikset ja paljon muuta 😀 Pistin samalla kisavärit tilaukseen. Mä tietysti opiskelijana haluan päästä kaikesta mahdollisimman halvalla, joten tilasin sieltä mistä halvimmalla sai eli bodybuilding.comista. Sieltä löytyi esimerkiksi kisavärinä käytettävä ProTan vähän yli kympillä sen sijaan kun se maksaa Suomessa hieman vajaa 30 euroa 😉 Silkkaa säästöä siis. Toimituskulut olivat tietysti muhkeat kaupan päälle, mutta silti pääsin paljon halvemmalla kuin Suomesta ostaessa, kun tuli tilailtua muutakin kisatilpehööriä.

Kisavalmistelukeskustelun jälkeen siirryimme kaikki Töölö Gymille poseraamaan. Kävimme alkuun läpi kaikki poset ja miten vaihtaa niihin sulavasti. Noh, sulavuudesta sen verran, että mulla näyttäisi olevan niin isot kisakengät, että mun varpaat sojottavat niistä ulos kunnolla ja en saa siirrettyä painoa oikeaan paikkaan. Käytän normaalisti 39:n tossua, joka on jenkkikoossa 9, mutta jouduin nyt tilamaan kertaalleen uudet pienemmät korkkarit… Jotka ovat vasta kolmannet tällä valmennuskaudella… Kisakenkäsäännöt tulevat ilmeisesti taas muuttumaan ensi vuonna niin, ettei päkiän alla saa olla yhtään korkoa, joten pelasin tällä kertaa varman päälle ja tilasin sellaiset edullisesti Boutique LouLousta 🙂 Jos ei nyt mene nämä kengät nappiin niin mä lupaan tulla lavalle ilman kenkiä 😀 Lopuksi harjoittelimme omia T-kävelyitämme. Sain Annalta ihan älyttömästi hyviä ideoita siihen ja sen kehittämiseen. Normaalisti teen etuasentoni niin, että oikea jalka on mun tukijalkani eli se jossa on kaikki paino, mutta tulen tekemään mahdollisen T-kävelyni (jos siis finaaliin asti pääsee), niin että teen sen myös vasemmalla, jotta tuomareihin näkyy aina paras mahdollinen kulma 😉 Mutta ennen sitä tarvitsen tuhottomasti harjoitusta sen suhteen, jotta paras paketti saadaan lavalle 😀

20140809_132026[1]20140809_143221[1]

Lauantaina olin CrossFit East Turussa paikan yksivuotisjuhlissa seuraamassa boksin sisäistä tiimikisaa. Kävin itsekin tuolla vuosi sitten On-Rampin kokeilumielessä ja tykkäsin siitä kovasti. Olisin varmasti jatkanut crossfittiä, sillä koin olevani siinä hyvä ja erittäin kehityskelpoinen monipuolisella liikuntataustallani, mutta tieto team 24 Goldiin pääsemisestä muutti loppujen lopuksi ne suunnitelmat. Kaikkea sitä treeniä ei olisi millään pystynyt tekemään kerralla (kilpacheerleading + bikini fitness + crossfit), joten valintoja oli tehtävä. Vaikka crossfit lämmittää edelleen sydäntäni, niin kyllä tämä bikini fitness kaikesta negatiivisesti huomiostaan huolimatta tuntuu tällä hetkellä enemmän mun jutulta 🙂 Ehtiihän niitä muitakin lajeja harrastaa vaikka myöhemminkin jos sille päälle sattuu.

No siihen toiseen naamakatastrofiin. Muutama erittäin kevyt salitreeni on tällä viikolla tullut tehtyä ja fiilikset ovat olleet mainiot. Suurempaa rehkimistä ja hikoilua olen välttänyt. Crossfit-kisoja seuratessa olisi tietenkin sitten tehnyt mieli päästä tekemään pari thrusteria ja overhead squatia ihan vain muistellakseen miltä ne tuntuivatkaan 😀 Hillitsin kuitenkin itseni. Boksilla oli kisojen vuoksi paikalla kaikenlaista väkeä vaimoista ja miehistä pieniin lapsiin. Siinä pitkään seurailin muutamaa suloista alle kouluikäistä tyttöä, jotka harjoittelivat kärrynpyöriä. Tytöillä näytti olevan todella hauskaa ja päätin siinä sitten kysyä, josko he haluaisivat oppia seisomaan käsillään. Siinä sitten tehtiin yhdessä muutamia harjoituksia niin, että näytin heille mitä pitää tehdä ja mihin kiinnittää huomiota. Hetken päästä avopuolisoni osuipaikalle ja sanoi, että sulla on Jade muuten silmät ihan mustana. ”Siis häh, miten niin silmät mustana? Ai niin kuin silmämunat vai?” ”Ei kuin noi silmän ympärykset, ihan kuin olisit saanut turpaas.”

20140809_153422[1]
Jade the Kummitus

Ja kas noin. Jaden sairaskertomukset saavat jatkoa 😀 Ensimmäinen kuva ja tämä ovat samalta päivältä. Ilmeisesti mun lääkkeeni aiheuttavat tällaistä reaktiota. Tutkistelin niitä kotona ja kortisolilääkkeen yhtenä haittavaikutuksena oli, että mustelmia saattaa tulla helposti. Käsilläseisonnassa menee todella paljon verta päähän ja painekin on ollut sitten nähtävästi sen mukainen. Muutenkin koko naama hilseilevän kuiva kuin Saharan autiomaa, joten mustat silmät ovat oikein hieno lisä siihen päälle. Noh, onneksi mulla ei ole tuota kortisolilääkitystä jäljellä kuin enää kymmenen päivää 😀

Kunto siis edistyy kaikesta huolimatta koko ajan, mutta naama sen sijaan ei 😀 Onko teille ikinä tullut vastaavanlaisia sivuoireita?

Follow me on BLOGLOVIN’ // BLOGILISTA // FACEBOOK // INSTAGRAM

Jade-Yolanda

8 vastausta artikkeliin “Takaisin raiteille vai eikö sittenkään?”

  1. Olen seuraillut blogiasi jo jonkin aikaa, mutta nyt vasta ehdin kommentoimaan. Olet aivan mahtavassa kunnossa ja apua, miten alhainen tuo rasvaprosenttikin jo on! Pidän kuitenkin siitä, kuinka yksityiskohtaisesti ja avoimesti kirjoitat näistä kisavalmisteluista ja kaikesta siihen liittyvästä 🙂 On mielenkiintoista seurata niitä, sillä laji kiinnostaa, vaikken ole itse nyt mihinkään kisoihin treenaamassa 🙂

    Ja auts, nuo iho-ongelmat näyttävät kivuliailta ja millä tuurilla olet ne nyt saanut riesaksesi! Hyvä, että olet kuitenkin saanut ihon kuntoon ja matka jatkuu tästä varmasti hyvällä tsempillä loppuun asti 🙂

    • On kyllä tosiaan hassua, että kaikki muu näyttäisi menevän nappiin paitsi se naama 😀 Mutta onneksi koko ajan kaikke on menossa paremmaksi. Kiitos muuten ihana kun kommentoit, kiva kuulla välillä myös sisällöstä palautetta 🙂

  2. Hei, mä oon tänä kesänä ottanu projektikseni oppia seisomaan käsilläni. Onko jakaa jotain hyviä vinkkejä? 🙂

    • No on varmasti löytyy perusvinkkejä! 😀 Kaiken maa-akrobatian perusta lähtee telinevoimistelustakin tutusta kuppipidosta (http://voimisteluwiki.fi/variants/1463.imgprev500.jpg), jossa maataan selällään vatsa tiukaksi jännitettynä ja kädet tiukasti korvien vieressä, niin että lantioon tulee pieni kulma.

      Perusharjoituksia:
      – Usein näkee alussa sitä, ettei uskalleta mennä kunnolla käsien päälle. Harjoitukset siis kannattaa aloittaa seinää vasten. Seinää vasten tehtäessä pitää muistaa pitää jännittää vatsa samallalailla kuin kuppipidossa, kädet suoraksi lähelle korvia ja kunnon jännitys hartioissa (mietin että nostan hartioita korviin). Hartiat eivät saa missään nimessä lötköttää, sillä silloin asento ei ole tarpeeksi tiukka ja koko kroppa on ihan väärin kaarella. Nilkat tietysti ojennettuina.
      – Sitten kun on uskalletaan alkaa tekemään seisontoja ilman seinää, sen voi aloittaa kaveria vasten niin, että kaveri ottaa jalkoja kiinni eikä päästä niitä menemään yli. Tässä vaiheessa opettelin joskus parin kanssa myös kässärikuperkeikan (https://www.youtube.com/watch?v=LtTD4w8hAF8), jottei myöhemmin pelota mennä itsenäisissä käsilläseisontaharjoituksissa yli.
      – Kun uskalletaan alkaa harjoittelemaan seisontoja yksin, niin täytyy muistaa se kuppipidon tiukkuus ja uskaltaa mennä päälle. Alkuun sieltä tuntuu koko ajan menevän yli, mutta sitten vaan harjoitusta harjoitusta 🙂 Jossain vaiheessa sitä alkaa löytämään oikean kohdan ja tuntuu, että menee yli niin silloin jännitetään maassa olevilla sormilla todella paljon vastaan.

      Siinä jotain perusvinkkejä 🙂 Toivottavasti löysit jotain käyttökelpoista ideaa 😀

    • Näillä vinkeillä jatkan harjoittelu! Kiitos paljon! 🙂

  3. Tosi hienoa, että kroppa toimii hyvin! Minulla rasvat korkeammalla (en ole mitannut, mutta silmämääräisesti arvioituna) ja kuukautisista ei ole tarvinnut murehtia. Naiseuteni pelästyy jo ennen kuin vatsapalikat kunnolla näkevät… Toki tuo kilppari tehnee oman ”kivan” lisänsä…

    Miten muuten kisaväri ja sun herkkä iho?

    • Se on kyllä jännä miten kropat toimii niin eri tavoilla! Itsekin olisin odottanut, että olisivat mahdollisesti jo loppuneet, mutta ei kun väkisin puskivat läpi 😀 Noh, täytyy olla tyytyväinen etteivät ole rasvojen pudottelua pelästyneet. Sillä kilpparilla on tosiaan omat kommervenkkinsä… :/ Toivottavasti se tulee kuntoon <3

      Nuo kisavärit tosiaan täytyy testata (oon kumminkin sit taas päivystyksessä :D) etukäteen! Mulla ei ole aikaisemmin koskaan ollut mitenkään herkkä iho tai muuta, mutta nyt kaiken jälkeen ei uskalla jättää niitä kokeilematta :s

 
Tykkää jutusta